skip to main | skip to sidebar

Veľká noc v Rumunsku 06.04.2023 - 12.04.2023

Ako je u nás posledné roky zvykom, tak aj na túto Veľkú noc sme si naplánovali malý okružný výlet. V roku 2021 sme boli v Bosne a Hercegovine so synom, jeho manželkou a svatovcami. Na konci roka mladým pristál v okne bocian, takže našu ponuku na výlet pochopiteľne odmietli. Tak sme ostali iba 4 spolu so svatovcami.

Rozhodnutie padlo, že navštívime rôzne krásne miesta v Rumunsku.

Plán bol pripravený, hotely objednané, už sa len zbaliť a ísť. A vtedy sa to stalo. Moja drahá polovička si zlomila členok.

Trvalo nám pár dní, kým nám došlo, že to s tou zlomenou nohou nepôjde. Následne prebehla debata čo ďalej, či ísť alebo to tento rok zrušiť. V tom mi napadlo, že oslovím brata, či by sa nechcel pridať k nám, aby sme nemuseli všetko rušiť.

Nakoniec sme sa teda dohodli, ž pôjdeme 4. Svatovci a ja s bratom.

Plán zostal nezmenený, akurát som sa snažil zmeniť v hoteloch jednu izbu s manželskými posteľami na izbu s oddelenými posteľami. Nie všade sa mi to však podarilo 😊.

06.04.2023 - 1. deň   Oradea (RO)

Ráno sme mali dohodnutý odchod v skorších doobedňajších hodinách. Bolo cca 9:30, keď sme už všetci sedeli v aute a vybrali sa cez Maďarsko k nášmu prvému cieľu - mestu Oradea (Veľký Varadín).
Maďarskú diaľničnú nálepku sme mali zakúpenú už doma cez internet. Nemuseli sme sa na hraniciach zdržiavať jej zháňaním. Cesta po diaľnici bola pohodová až na obchvat Budapešti, kde bola hustá doprava.

Rumunské hranice sme prekročili zhruba okolo 16:30 úplne bez problémov. Zdržali sme sa na nich možno 5 minút.

V meste Oradea sme mali objednané ubytovanie v hotely Maxim, ktorý je neďaleko centra. Vjazd do podzemného parkoviska bol pre nás trošku úzky, ale nakoniec sme to zvládli bez problémov. Náš Kevin má trošku väčšie rozmery.

Izby boli v pohode. Dokonca aj hotelový bazén bol celkom prázdny. Najskôr nás však čakala prechádzka po nočnom meste.

Z hotela to k pešej zóne bolo nejakých 500 m. Zostali sme úplne prekvapení z toho ako to tu vyzerá, väčšina budov bola opravená a krásne osvetlená.

Úchvatne bola osvetlená aj budova divadla kráľovnej Márie z roku 1900.

Prechádzkou po moste ponad rieku Crisul Repede sa nám otvoril krásny výhľad na budovu radnice.

Potom sme si prešli celé námestie Piata Unirii, na ktorom dominuje katolícka katedrála a hlavne najznámejšia budova hotel Čierny orol.

Ešte sme sa trochu poprechádzali po meste a dohodli sme sa, že hneď ráno, na druhý deň nášho výletu zmeníme plán cesty. Namiesto presunu na ďalšie miesto sa ráno pôjdeme poobzerať po meste ešte raz za denného svetla.

Nakoniec sme si užili ešte aj bazén a tešili sa na rannú prechádzku.

Parkovacie súradnice : 47,061994°, 21,934780°

Najazdené :  459 km
Diaľnica  :   18,13 Eur (15,02 HU + 3,11 RO)
Ubytovanie:  116,66 Eur (Hotel Maxim)

07.04.2023 - 2. deň   Oradea (RO), Medvedia jaskyňa (RO), Jaskyňa Scărișoara  (RO)

Raňajky v hotely boli štandardne hotelové a všetkého bolo dosť. No mi sme sa už tešili do mesta.

Opäť sme si prezreli nám už známe budovy za denného svetla. Je to veľmi krásne mesto.

Budova hotela Čierny orol, ktorá je najznámejšou na námestí, bola postavené v roku 1908. Je v nej 75 hotelových izieb. Známa vitráž s čiernym orlom bola osadená o rok neskôr v roku 1909.

Je to skrátka nádherné.

Pár krokov od hotela Čierny orol sa nachádza ďalšia budova, ktorá si zaslúžila našu pozornosť. Jedná sa o pravoslávny kostol postavený v roku 1784 s názvom „Mesačný kostol“. Na pravoslávny sa z vonka ani nepodobá. Vnútorná výzdoba je však krásna, pravoslávna.

A prečo práve „Mesačný kostol“? V roku 1793 bol do veže umiestnený hodinový stroj, ktorý zobrazuje rôzne fázy mesiaca. Do dnešných čias je plne funkčný.

Bola to krásna prechádzka historickým centrom mesta, ktorú každému vrelo odporúčame. Mesto Oradea určite stojí za návštevu.

Nás však už čakal presun do miernych kopcov vzdialených cca 90 km. Tu sme mali na pláne navštíviť Medvediu jaskyňu, ktorá sa nachádza neďaleko dediny Chişcau v okrese Bihor. Táto jaskyňa bola náhodne objavená v roku 1975 a od roku 1980 je otvorená pre verejnosť.

Jaskyňa je rozdelená do viacerých galérií. Medzi najzaujímavejšie patrí galéria kostí. Tu sa nachádzajú rôzne kostné pozostatky medveďov. Exponáty sú tu vystavené tak ako boli v jaskyni pôvodne nájdené. Preto dostala jaskyňa aj toto svoje pomenovanie - Medvedia jaskyňa. Krásnou galériou je aj galéria sviečok s množstvom jaskynnej výzdoby.

Ďalším zastavením na našej ceste bola Ľadová jaskyňa. Už cestou k nej nám začala byť zima aj vonku. Sneh sa objavil nielen na kraji cesty a aj v diaľke. Naozaj sme nečakali, že budeme mať ešte takúto „zimnú“ dovolenku 😊.

Od parkoviska to bol k Jaskyni Scărișoara asi kilometer. Cesta pešo bola dosť náročná, lebo ujazdený sneh na ceste bol veľmi šmykľavý. Prekvapila nás však nová budova, kde sa predávali vstupenky. Dokonca boli vo vnútri aj bezplatné záchody.

Po zakúpení lístkov a prejdení cez turniket sa nám naskytol nádherný pohľad. Vchod do jaskyne sa nachádza v asi 50 metrovej hĺbke, ku ktorému vedie schodisko.

Prekvapilo nás, že návšteva jaskyne bola bez sprievodcu. Jedinú informáciu, ktorú sme dostali bola, že tam nie je žiadne osvetlenie. To nás však nemohlo prekvapiť, keďže k našej tradičnej výbave na cesty patrí aj dobrá baterka 😊. Určite si treba k návšteve tejto jaskyne zobrať svoju.

Ako sme klesali do hĺbky, bolo cítiť ako sa vzduch postupne ochladzuje. Podľa dostupných informácií v tejto jaskyni ani v lete teplota nestúpa nad 1 stupeň Celzia. Aj teraz tu bolo príjemne chladno.

Vo vnútri sa nachádzala veľká ľadová plocha, na ktorej je položená drevená lávka, ktorá umožňuje prechádzku okolo nej.

Bolo to veľmi zaujímavé a chladné 😊.

Návšteva tejto ľadovej jaskyne nám celkovo zabrala asi hodinu času. Určite je to príjemná zastávka aj v horúcich letných mesiacoch.

Nás však ešte čakala cesta do obce Cimpeni, kde sme mali rezervované ďalšie ubytovanie v rodinnom penzióne LaPociu. Ubytovali sme sa niečo po 18tej hodine a tešili sme sa na nejaké dobré lokálne jedlo.

Ako vždy na Balkáne sme neboli sklamaní - obľúbená biela držková polievka, tanier plný grilovaných špecialít a na záver sladkosť s názvom Papanasi (je to v podstate šiška, kde sa do cesta pridáva ich lokálny syr).

Však slintajte trošku aj vy 😊.

Po fantastickej večeri sme padli vyčerpaní do postelí. Vedeli sme, že nás čaká ráno skoršie vstávanie, aby sme boli medzi prvými pri Saline Turda.

Parkovacie súradnice : 46,359961°, 23,076173°

Najazdené :  212 km
Parkované :    2,00 Eur
Ubytovanie:   62,90 Eur (La Pociu)
Vstupné   :   41,62 Eur (Medvedia a Ľadová jaskyňa)

08.04.2023 - 3. deň   Salina Turda (RO), Alba Iulia (RO), Sibiu (RO)

Tentokrát sme nemali zabezpečené raňajky na ubytovaní. Vybavili sme ich na izbe a už o 8:00 sme sedeli v aute, aby sme čo najskôr prišli k ďalšiemu nášmu cieľu - Saline Turda. Vonku bolo síce trochu chladnejšie, ale tešili sme sa do bane, kde je stabilná celoročná teplota okolo 12 stupňov Celzia.

Cestou sme sa zastavili pri jednom krásne vybudovanom parkovisku, z ktorého je pekný pohľad na blízky  malý vodopád. Samozrejme, že sme si aj mi museli urobiť zopár fotiek.

O 9:30 sme už parkovali na platenom parkovisku pri Saline.

Čo to vlastne tá Salina Turda je? No je to bývalá soľná baňa pri mestečku Turda. Podľa informácií, ktoré sme sa tu dozvedeli, tak sa tu soľ ťažila už od 13 storočia až do roku 1932. Cez vojnu sa baňa využívala ako kryt a neskôr aj ako skladisko syra 😊. Až v roku 1992 bola baňa otvorená pre verejnosť. Následne prišlo k jej veľkej rekonštrukcii v roku 2010. Po tejto rekonštrukcii spravili Rumuni z tohto miesta naozajstnú turistickú atrakciu.

Priamo v najväčších priestoroch bane vytvorili jeden veľký, zábavný a oddychový park. Je tu možné si zahrať bowling, stolný tenis, odviesť sa na veľkom „ruskom kolese“, prípadne sa zúčastniť nejakého kultúrneho predstavenia v malom amfiteátri alebo koncertu. Len pre zaujímavosť, sedadlá amfiteátra sú vyhrievané 😊.

Najväčším zážitkom je však člnkovanie na slanom jazere. Pokúsili sme sa vodu naozaj ochutnať a bola naozaj slaná 😊. Soľ je všade naokolo, takže sa vlastne jedná o silný nasýtený roztok soli😊.

Zážitky z tejto soľnej bane sa nedajú ani poriadne slovami opísať. Treba to jednoducho zažiť. Ak niekto chce navštíviť Rumunsko, myslíme si, že Salina Turda by mala byť určite v itinerári cesty. My sme v bani strávili vyše dvoch hodín.

V našom itinerári bola ako ďalšia zastávka roklina Cheile Turzii, kde sme mali naplánovanú prechádzku. Ako sme sa blížili k parkovisku pred vchodom do rokliny, tak sa nám poriadne rozpršalo. Nakoniec sme sa dohodli, že si urobíme len zopár fotiek z výšky a radšej pôjdeme ďalej. Však sme toho mali na pláne ešte veľa 😊.

Napríklad návšteva krásneho mesta Alba Iulia. Na parkovisko pri vstupe do historického centra Alba Iulie sme sa dostali okolo 15:30. Za historické centrum mesta sa považuje samotná pevnosť s názvom Alba Carolina, ktorá je postavená v tvare hviezdy. Tá je vyobrazená aj na chodníkoch, na kanalizačných uzáveroch. Táto pevnosť patrí medzi najzachovanejšie v celom Rumunsku.

Do pevnosti sa dá dostať 3 hlavnými a 7 vedľajšími bránami. Tie hlavné brány sú krásnymi umeleckými dielami.

Vo vnútri pevnosti sa v súčasnosti nachádzajú rôzne múzeá, zaujímavé sochy a umelecké diela.

Pre nás však bolo zaujímavé aj ako vedľa seba stojí katolícka a pravoslávna katedrála.

V katolíckej katedrále sv. Michala sú uložené pozostatky napríklad aj Jána Huňadyho, sedmohradského vojvodu a guvernéra Uhorska, ako aj uhorskej kráľovnej Izabely Jagelovskej.

V pravoslávnej korunovačnej katedrále sv. Michala boli 15. októbra 1922 korunovaný kráľ Ferdinand I. a kráľovná Mária.

Ak by ste išli okolo, určite sa tu zastavte. Je to tu naozaj krásne miesto.

Nás čakala ešte cesta do mesta Sibiu, kde sme mali objednané ďalšie ubytovanie. Cesta nám trvala niečo vyše hodinu. Hotel sme našli rýchlo. Parkovacie miesta mali však všetky obsadené.

Páčil sa nám však prístup hotela, keď nám zaplatili parkovné a mohli sme zaparkovať na ľubovoľnom mieste v meste na platenom parkovisku.

Po ubytovaní sme sa ešte vybrali do historického centra mesta na malú prechádzku.

Staré mesto sa skladá z 3 námestí. Ako prvé sme si prešli cez Námestie Alberta Hueta, ktorého dominantou je evanjelická katedrála sv. Márie zo 16. storočia. Nachádza sa tu najväčší organ v Rumunsku (či tam ale skutočne je, nevieme, do vnútra sme sa už nedostali 😊).

Následne sme sa dostali na  Veľké námestie (Piaţa Mare), ktoré so svojou dĺžkou 142 m a šírkou 93 m patrí medzi najväčšie námestia Transylvánie. Dominantou námestia je barokový rímskokatolícky kostol sv. Trojice, ktorý je tak trošku schovaný 😊. Na námestí sa práve konali Veľkonočné trhy. Trošku sme ich aj zasponzorovali a nakúpili nejaké drobnosti .

Aj na veľkom ako aj na ďalšom takzvanom malom námestí sa nachádzajú domy, na ktorých strešné okná vyzerajú ako oči, ktoré sledujú okolie. Však posúďte sami 😊.

Ešte nás zaujal most „klamstiev“, ktorý podľa legendy počúva všetko, čo sa na ňom rozpráva. Údajne keď začuje lož, tak sa pod klamárom most prepadne. Aj sme to vyskúšali, ale most asi nerozumel slovenčine 😊.

Unavení z celého dňa sme padli do postelí. Manželská posteľ v jednej z izieb bola naozaj malá 😊 (hlavne pre dvoch veľkých chlapov 😊).

Parkovacie súradnice : 45,798206°, 24,148214°

Najazdené :  263 km
Parkované :    2,00 Eur
Tankovanie:   67,56 Eur - 46,72 l
Ubytovanie:  115,48 Eur (Hotel Marabella)
Vstupné   :   48,88 Eur (Salina Turda)

09.04.2023 - 4. deň   Peleš (RO), Brašov (RO)

Trošku polámaní z postele sme sa vybrali na raňajky. Boli na prvý pohľad trošku skromnejšie, ale napriek tomu nám stačili. Dnešným našim hlavným cieľom bola návšteva zámku . Nasadli sme do auta a vybrali sa do mestečka Sinaia, pri ktorom sa tento známy zámok nachádza. Týchto cca 180 km sme prešli s nejakými malými zastávkami zhruba za 3 hodiny.

Podarilo sa nám zaparkovať celkom blízko pri parku, ktorý sa nachádza okolo zámku. K vchodu do zámku to bolo ešte nejakých 500 m. Cestou sme míňali veľa ľudí, ktorí išli naším alebo už aj opačným smerom. Jednoznačne patrí zámok Peleš medzi najnavštevovanejšie miesta v Rumunsku.

Keď sme tu boli pred niekoľkými rokmi, tak to bolo počas hlavnej letnej sezóny. Vtedy sme na lístky čakali možno aj hodinu. Teraz sme mali šťastie a za 10 minút už boli v našich rukách.

Už len pohľad na centrálne nádvorie je úchvatný.

Tento zámok dal postaviť rumunský kráľ Karol I, ktorý tu chcel mať taký malý víkendový domček. Stavať sa začalo v roku 1873 a už v roku 1883 bol hotový. Až do roku 1947 bol sídlom kráľovskej rodiny. Zámok má spolu až 160 komnát, ktoré majú prepychové zariadenie a zdobenie. Vďaka za to patrí hlavne manželke Karola I., kráľovnej Alžbete. Ona sa živo zaujímala o architektúru a dizajn. Komnaty dala postaviť v rôznych štýloch, čo je na nich krásne vidieť aj doteraz. Nachádza sa tu aj vyše 4 000 kúskov rôznych unikátnych zbraní.

Prehliadka po zámku je individuálna bez sprievodcu. Môžete tu stráviť toľko času koľko Vám žiada, aby ste si sprístupnené priestory poprezerali. My sme vo vnútri strávili asi 1,5 hodiny.

Návšteva tohto zámku určite patrila medzi TOP zážitky celého nášho jarného výletu.

Potom sme sa presunuli do centra mesta Sinaia, kde sme navštívili miestu vývarovňu a ochutnali domácu kuchyňu 😊. Dobre sme si pochutili.

Neskôr sme sa presunuli do mesta Brašov, kde sme mali objednané ubytovanie v penzióne Brasovu vechi. A prečo to spomínam? Lebo toto ubytovanie bolo naozaj krásne. Nábytok tu majú z krásneho tmavého dreva. Každý jeden kus bol vyrobený priamo na mieru pre potreby hotela. Super, nádhera.

Tento penzión sme si vybrali aj preto, že má vlastné parkovisko a je v blízkej dostupnosti centra mesta.

Samotné mesto Brašov je jedným veľkým, moderným mestom, s krásnou históriou a zachovanými historickými pamiatkami. V súčasnosti tu žije skoro 300 000 obyvateľov.

Neskôr sme sa vybrali pešo na prechádzku do centra, kde sa nachádzajú tie najzaujímavejšie pamiatky. Patrí sem aj Čierny kostol zo 14. storočia. Jeho čierna farba nebola zámerom architektov, ale následok požiaru v 17. storočí 😊. Ide o najväčší gotický kostol v Rumunsku. Sedemtonový zvon kostola je najväčším a najťažším zvonom v Rumunsku.

Ďalej sa na námestí nachádza aj radnica z roku 1420. Vedľa nej je hlásna veža. Zaujímavosťou je, že pred radnicou na tomto námestí sa konalo posledné pálenie čarodejníc v Európe ... (zdá sa, že sme prišli neskoro 😊).

Dnes sa na námestí konali Veľkonočné trhy, takže sme zase mohli trošku utrácať 😊.
Čo však zaujme každého turistu pri návšteve mesta, je nápis BRASOV na priľahlom kopci. Trošku to pripomína HOLLYWOOD 😊.

Neskôr sme si našli jednu miestnu reštauráciu, kde bolo voľné miesto (sami sme boli prekvapení, koľko turistov sa tu nachádzalo a že všetky reštaurácie boli plné).

Ale asi sme si vybrali dobre. Ochutnali sme ich mäsové špeciality z grilu a aj zapečené kuracie mäso. Zaklincovali sme to opäť šiškou s názvom Papanasi. Ešte aj teraz nám tečú slinky, už len pri pohľade na fotku.
Užili sme si výbornú kulinársku večeru a už nás čakala iba prechádzka naspäť do penziónu.

Zažili sme zase ďalší deň plný zážitkov.

Parkovacie súradnice : 45,635802°, 25,584705°

Najazdené :  236 km
Parkované :    6,13 Eur
Ubytovanie:  122,20 Eur (Pension Brasovu Vechi)
Vstupné   :   81,98 Eur (Peles)

10.04.2023 - 5. deň
  Bran (RO), Faragas (RO)

Ráno sme sa nemuseli nikam veľmi ponáhľať, pretože nás dnes čakala prehliadka Drakulovho hradu Bran. Vedeli sme, že ho otvárajú až o 12 tej hodine, tak sme si trošku dlhšie pospali.

Aj tak sme mali po príchode k hradu ešte dosť času aj na malú prechádzku po dedine. Zároveň sme našli aj zopár kešiek, ktoré tu boli v okolí. Samozrejme sme si aj hrad pofotili zo všetkých strán 😊.

Ľudia stáli v rade a čakali, kým odbije 12tá hodina, aby sa otvorili brány do parku a tým pádom aj do hradu.

Lístky sa tu predávali v samoobslužných automatoch, takže to chvíľku ešte trvalo, kým sme sa dostali na rad a k lístkom. Ľudia sa predbiehali, ponáhľali a pridávali sa ku skupinám, ktoré mali lístky zakúpené vopred.

Všetkých sme však napokon dobehli pri vstupe do hradu, kde bol turniket a každý si musel svoj lístok pípnuť sám. Takže veľa ľudí, ktorí chceli ísť „na čierno“ zistilo, že lístky potrebujú a tak sa museli vrátiť 😊.

Čo napísať ďalej. Oproti zámku Peleš , toto bolo pre nás sklamanie. Veľká reklama „Drakulovho“ hradu spôsobuje, že je tu veľmi veľa ľudí. Podľa viacerých dostupných informácií sa tu v skutočnosti ale Vlad Tepes nikdy neukázal. Takže iba reklama 😊.

Vnútro hradu nás tiež moc nenadchlo. Však porovnajte sami, tu je pár fotografií ...

Tým, že toto je náš súkromný blog, tak môžeme byť možno aj trošku neobjektívny. Ak raz budete mať možnosť navštíviť len jednu z týchto pamiatok (Peles alebo Bran), tak si určite vyberte Peles a nie Bran, ktorý je vlastne skomercionalizovaný „Drakulov“ hrad. Je síce pravda, že jedno je zámok a druhé hrad, no samotný výber je na každom z vás.

Na dnes sme mali okrem návštevy hradu Bran naplánovanú cestu aj do vzdialeného mesta Deva. Cestou sme sa ešte zastavili v mestečku Faragas. Tu sa nachádza aj vodný hrad, ktorý bol však teraz zatvorený.

Neďaleko hradu sa nachádza aj pravoslávna katedrála svätého Jana Krstiteľa, ktorá pôsobí so svojimi pozlátenými kupolami veľmi zaujímavo. Každý, kto prechádza smerom na hrad Bran tu spomalí (je tu postavený kruhový objazd) a obdivuje jeho krásu.

Nám sa podarilo dostať sa aj dovnútra a pozorne si obzrieť toto úchvatné dielo.

Neskôr sme pokračovali v našej ceste smerom k mestu Deva. Tu sme pôvodne chceli navštíviť aj hrad, ktorý sa týči nad kopcom. Náš jediný ženský element vo výprave ale rozhodol, že bude oveľa príjemnejšie stráviť pár hodín v nákupnom centre 😊. Presvedčila nás 😊. Pozitívnym je určite fakt, že sme sa aspoň vo foodcourte poriadne navečerali 😊.

A samozrejme sme si dali aj sladkú bodku na záver 😊.

Ubytovaný sme boli neďaleko centra mesta v jednom súkromnom penzióne, ktorý bol naozaj veľmi útulný a domáca pani veľmi zlatá.

Parkovacie súradnice : 45,786368°, 22,911145°

Najazdené :  307 km
Parkované :    3,05 Eur
Tankovanie:   64,05 Eur - 53,68 l
Ubytovanie:   92,03 Eur (Pensiunea Caro)
Vstupné   :   44,81 Eur (Bran)

11.04.2023 - 6. deň   Hrad Hunedoara (RO), Temešvár (RO)

Raňajky boli bohaté. Pani domáca nás presviedčala, že aj v budúcnosti, keď budeme mať cestu niekde okolo, tak sa máme u nej ubytovať. Pripomínala nám ale, aby sme sa ozvali priamo jej bez bookingu, že nám dám lepšiu cenu 😊. Tak sme si samozrejme uložili kontakt na ňu 😊.

Po raňajkách sme sa vybrali na známy Korvínov hrad. Od penziónu bol vzdialený len nejakých 10 km. Od parkoviska je to k samotnému hradu už len zopár metrov.

Prvý pohľad na hrad, ktorý sa nám naskytol bol úchvatný:

Po zaplatení vstupného sa nám naskytla možnosť poprechádzať sa vo vnútorných priestoroch hradu ako aj po jeho nádvoriach. A prečo sa hrad volá Korvínov? No pretože bol sídlom Mateja Korvína. Postaviť ho nechal jeho otec Ján Huňady. Dokončený bol v roku 1480.

Hrad je naozaj obrovský a hlavne krásny. Nie nadarmo sa v hlasovaní Rumunov Korvínov hrad zaradil dokonca medzi sedem hlavných historických divov krajiny.

Strávili sme tu prijemné 2 hodinky dnešného dňa. Určite sa nám tu páčilo viac ako v tom včerajšom komerčnom hrade Bran 😊.

Pred mostom, ktorý vedie do hradu, je malá záhradka s trávičkou. Sú tu aj rôzne stánky s domácimi predajcami. Čo sa nám však ešte veľmi páčilo bolo, že tu mali aj kryté "smart" lavičky so stolmi. Na strieškach bol solárny panel a pri stole bol panel s USB zásuvkami a aj zásuvkou na 230 V.

Nakoľko sa jednalo o náš predposledný deň po cestách Rumunska rozhodli sme sa, že si tu spravíme obedňajšiu prestávku a zlikvidujeme všetky zásoby, ktoré nám zostali ešte z domu 😊.

Dobre napapkaní sme sa potom vybrali na cca 160 km cestu do mesta Temešvár. Zaparkovať sa nám podarilo priamo v jeho centre. Po pár krokoch sme sa ocitli na námestí Víťazstva priamo pred divadlom.

Zostali sme tu naozaj príjemne prekvapení, aké pekné centrum mesta tu majú.

Toto je pohľad z dočasnej vyhliadkovej veže, ktorá je tu postavená. Je to veľmi zaujímavý architektonický nápad. Počet ľudí, ktorý sú súčasne na veži je limitovaný a kontrolovaný.

Takýto pohľad sa nám potom naskytol na ortodoxnú katedrálu Troch Hierarchov.

Táto katedrála je hlavným sídlom Rumunskej pravoslávnej cirkvi a patrí medzi najväčšie pravoslávne chrámy na svete. Jej kapacita je až 4 000 ľudí. Chrám má jedenásť veží pričom najvyššia má viac ako 80 metrov. Vnútorné priestory sú zdobené zlatom, preto celý interiér je veľmi honosný a fantastický.

Neskôr sme sa poprechádzali aj starými uličkami mesta. Tu sa nachádza veľa pekných reštaurácií a kaviarničiek. Skrátka jedná sa o pekné, moderné európske mesto.

Odtiaľto sme sa dostali až na námestie Najsvätejšej trojice, v ktorého strede sa nachádza fontána (počas našej návštevy však bola ešte nefunkčná).

Naozaj sme boli veľmi príjemne prekvapení zo skutočnosti, ako je toto mesto vybudované, udržiavané a zrekonštruované. Asi si ho budeme musieť prísť do Rumunska pozrieť ešte raz. Nesmieme ale zabudnúť na možnosť pobudnúť tu dlhší čas, aby sme potom mali možnosť to tu poriadne preskúmať.

Ešte nás čakala cesta do mesta Arad, kde sme mali zabezpečený hotel LEON s wellness priestormi.

Hotel nás vôbec nesklamal. Dokonca aj bazény sme mali len sami pre seba 😊.

Po poriadnom večernom wellness sme sa vybrali do hotelovej reštaurácie na poslednú zážitkovú večeru na tejto našej ceste.

Varili naozaj pekne a chutne 😊.

Bola to vlastne taká „posledná“ večera na tejto Veľkonočnej dovolenke 😊.

Parkovacie súradnice : 46,169269°, 21,345767°

Najazdené :  235 km
Parkované :    6,35 Eur
Tankovanie:   81,89 Eur - 56,51 l
Ubytovanie:  164,78 Eur (Hotel Leon)
Vstupné   :   32,75 Eur (Korvínov hrad)

12.04.2023 - 7. deň   Cesta domov (SK)

Dnes nás čakala ešte dlhá cesta domov. Už v aute sme začali hodnotiť, že to bola na jednej strane síce únavná dovolenka, ale na druhej strane to bola dovolenka plná nových zážitkov s množstvom pekných spomienok.

Najazdené :  466 km
Tankovanie:   55,23 Eur - 38,00 l

Zhrnutie :

Počet dní :        7
Počet nocí ubytovania :        6 (Booking.com)
Náklady na ubytovanie :    674,05 EUR      (112,34 EUR/noc)
Najazdených kilometrov :  2178,00 km         (223,33 km/deň)
Spotreba nafty :    141,23 l             (6,48 l/100 km)
Náklady na naftu :    204,68 EUR      (9,40 EUR/100 km)
Diaľnica :      18,13 EUR
Parkovné :      19,57 EUR
Vstupné :    250,04 EUR
Celkové náklady :  1166,47 EUR       (166,63 EUR/deň = 41,65 EUR/osobu/deň)